Warszawa

 Białołęcki Ośrodek Kultury G66
 ul. Głębocka 66

 23.03.2018

 20:30
 

Spektakl muzyczny o tym, jak mordercy czekają na wyrok. Elektra i Orestes zamordowali swoją matkę, królową. Ich motywacją była chęć odwetu, ale ich czyn wtrąca kraj w kryzys polityczny. Zostają skazani na karę śmierci. Walcząc o sprawiedliwość, zaczynają zabijać niewinnych ludzi. Spirala nienawiści zaczyna się nakręcać. Czy wolno popełnić zbrodnię, by wyzwolić państwo od złych rządów? Jak uleczyć kraj z nienawiści i frustracji? CENTRALA zadaje pytania, na które demokracje szukają odpowiedzi od 2500 lat.

W spektaklu, wyreżyserowanym przez Michała Zadarę z CENTRALI, zobaczymy Mariusza Kiljana, Bartosza Porczyka i Barbarę Wysocką. Muzykę do spektaklu napisał Budyń, lider zespołu Pogodno.

Pokaz spektaklu „Orestes” jest wydarzeniem towarzyszącym XIX Festiwalu Teatrów Niezależnych GARDEROBA, odbywającego się w dniach 22-24 marca w Białołęckim Ośrodku Kultury.

CENTRALA tworzy spektakle - aktualne i nowatorskie dzieła, wykraczające poza normy pod względem treści, estetyki oraz relacji produkcji. CENTRALA działa w sektorze prywatnym, ale ma misję publiczną. Spektakle CENTRALI można zobaczyć na scenach współpracujących z nią instytucji oraz na festiwalach.

CENTRALĘ tworzą ludzie, którzy chcą budować nowe jakości. Zamiast walczyć ze skamieniałymi strukturami, tworzą coś odrębnego. Współpracuje z instytucjami publicznymi i prywatnymi, znajdując sposoby, by elastycznie wykorzystać zasoby różnych podmiotów w procesie tworzenia sztuki. Jej partnerami są: Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Nowy Teatr w Warszawie, Muzeum Historii Żydów Polskich, Teatr Polski we Wrocławiu, Sinfonietta Cracovia, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Nowy w Łodzi, Teatr Powszechny w Warszawie.

W ciągu trzech lat działalności CENTRALA wyprodukowała osiem spektakli oraz wystawę sztuki, a aktualnie pracuje nad dwiema operami i filmem. Zespół pokazywał swoje spektakle w największych miastach w Polsce oraz w Bostonie, Philadelphii, Petersburgu, Moskwie i Mińsku; zagrał dla tysięcy widzów, proponując sztukę równocześnie ambitną jak i popularną; rozrywkową a jednocześnie krytyczną. „Szukamy sposobu ekspresji, który jest zarówno nowatorski, jak i komunikatywny dla widzów” - mówi Michał Zadara, założyciel CENTRALI, reżyser. Estetyka każdego spektaklu jest wypracowywana od zera, dlatego są to bardzo różne formy: od koncertu symfonicznego (“Chopin bez fortepianu”), przez dramat psychologiczny (“Wszyscy byli odwróceni”), czy multimedialny teatr lalek (“Wychowanka”), aż po instalację muzealną (“Szapocznikow. Stan Nieważkości/No Gravity”, “Awantura warszawska”).

CZYTAJ WIĘCEJ